Fórum - Téma


2.5 DTI kouří a žere olej


Fórum Omega B 2.5 DTI kouří a žere olej

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

2003 Omega B 2.5 VIN: W0L0VBF3531079595

2 servisních knížek  |  25 diskuzí

Výkon motoru 110 kW (150 PS) při 4000 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 497 ccm (152 cui), 6-válec, Řadový, 24-ventil, Y25DT.



2014-06-16 23:16:29

Ahoj Oplisté,

právě jsem si přivezl svou druhou Omu, udělal jsem generační skok z 1998 2,5 DT na 2003 2,5 DTI, ale jak se ukázalo má vadu. Když jsem ji přebíral, tak normálně svítila kontrolka žhavení, ale po 4 dnech a několik přískocích startuji, ale nevím jestli už můžu. Je to jen kontrolka na palubce nebo něco víc?

A to je jen maličkost ve srovnání s tím co jsem zjistil přes víkend-za 853 km cestu ke mně to sežralo olej. Dle měrky tak 1,3 litru. Dneska, kdž jsem bral naftu, tak při poklesu otáček a pak na volnoběh jsem dělal dýmovou clonu jako T-72. Je to modrý kouř, ale občas je ho tolik, že mám pocit, že jedu na hnědé uhlí a ne na naftu. Takže otázka zní, "jak poznám kudy se cpe olej do válců nebo do sání?" Už jsem byl naveden na pístní kroužky nebo vodítka ventilů, turbo je před nedávnem měněné. Ale chápete o co mi jde-hlavu sundám sám, jenže motor v garáži nevyndám...

Děkuji předem za soustrast a snad i rady

2014-06-17 02:10:13

Pokud sundas hlavu tak staci sundat prevodovku a vytahnout spodem kliku i s pistama. Udelal bych krouzky a voditka ventilu. Jeste zkus projit saci potrubi jestli neni plny oleje pres turbo. Pri te prilezitosti repas vstriku at je to fertik Odkud jsi?

2014-06-17 10:45:08

wisastar: Ahoj, jsem z Brna.

2014-06-17 11:48:33

tomd: Tak to mam z ruky :)

2014-06-21 21:15:54

tomd: Já ti nevím.. Já bych si zkontroloval turbo.. Stačí když sundáš hadici - z výstupu turba do sání a zjistíš jestli to do motoru necpe přes turbo.. to máš za 5 minut, rozebírat motor, sundávat hlavu, to je podstatně víc práce. a pak zjistit, že to tím třeba není.. naodstřel.. a mimochodem, kolik má najeto?

2014-06-23 08:59:11

marquis: Ahoj,

máš pravdu, ale když budu sundávat hlavu, tak stejně musím sáhnout i na vedení stlačeného vzduchu, takže to zjistím. Auto má 247.000 km a třetí turbo. Ale ani to poslední problém neodstranilo. A pak, člověk, který ví o čem mluví, tvrdí, že kdyby přes turbo šel chvilku 1,5 l na 1000 km, tak by bylo v takovém stavu, že by olej už přes něj dávno prošel všechen a několikrát. Zkrátka pokud se dostane do takového stavu, tak je to chvilková záležitost a olej je pryč. Jsou známy případy, kdy se turbo uvolnilo, olej přes něj vletěl do sání a motor se nekontrolovatelně roztočil, až překročil povolené otáčky a buď se zadřel, ale spíš povolily ojnice, pánvičky, čepy v pístech nebo vůle na kroužcích pístů a něco z výše popsaného opustilo motor, obvykle jinudy, než bylo vmontováno.

2014-06-23 17:41:14

Pokud selze spojka s chcipnutim pres kvvalt nebo je to automat tak vyrvat trubku sani, sundat triko a ucpat tomu hubu :)

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-23 17:58:04

wisastar: To jo, jen to zvládne pár lidí, kteří vědí co se právě děje a mají na to, umlčet to bez následků........

2014-06-27 07:35:28

kopejda:

Přesně tak. Mluvil jsem s jedním mechanikem, který to zažil a než si uvědomili co se děje, tak už nebyl čas na víc než sebou praštit na zem a doufat...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-06-27 19:57:20

Tady už bylo pozdě........

Venca49  
Václav
2014-06-27 20:15:02

kopejda: To je nářez

2014-06-30 10:37:45

kopejda: Koukám na to jako blázen! Podle toho mechanika, to bylo během necelé minuty a na tomto i jiných videích to je na několik minut...

Každopádně to nechci zažít!


Odpovědět