Fórum - Téma


2.2 16v (LPG) za studena na benzín nedrží otáčky


Fórum Omega B 2.2 16v (LPG) za studena na benzín nedrží otáčky

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2014-09-29 05:54:35

Dej jinou, nejlépe novou škrtící klapku, najezdi nějaké km a uvidíš. Jestli je to jak popisuješ, mělo by se to vyřešit. Sežeň screeny z opcomu- volnoběh a částečné zatížení

2014-11-21 10:19:53

Za celým problémem s vysokými dlouhodobými i krátkodobými korekcemi stály ztvrdlé hadičky LPG vstřikovačů. U sání hadičky netěsnily a sálo to falešný vzduch. Korekce se tím pohybovaly stále ve vysokých + hodnotách čili chudá směs.

2014-11-21 12:26:01

Já vám to říkal, necpěte tam ten plyn...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-21 21:50:32

colommbo: JJ směs LPG umí s materiály použitými na motoru divy, ať jde o kovy, gumu, plasty a náplně.......

2014-11-21 22:39:18

Plynu nic nevycitam, v autě má natoceno pres 250000km, tak ma narok na nejakou tu zavadu. Jinak me tento problem dal hrozne moc novych zkusenosti a znalosti, co se tyka pochopeni principu funkce lambdy, korekce vstrikovacu, celkoveho cteni hodnot z diagnostiky v navaznosti na chod motoru atd. Diky diagnostice plynu a diag motoru jsem si sesteloval system Lpg tak jak nikdy.

2014-11-28 14:15:10

colommbo: Tak tiež mám problém s LPG za studena, keď naštartujem dám na plyn podrží to ale prejdem pár metrov na križovatku a ono to chcípne.. na benzín natočím a na LPG som neskúšal, stále štartujem na benzíne. Ale keď sa motor zohreje nemám problém z voľnobehom na plyne trošku kolísajú otáčky ešte to chcem vyriešiť, Na benzíne tiež trošku kolísajú ale nezdochne .. :) Ventil voľnobežných otáčok vymenení škrtiaca klapka + váha vyčistená (ešte idem EGR zaslepiť) A riešim ešte problém že mi pomaly padajú otáčky aj na benzíne aj na LPG .. :/ motor X20XEV

2015-10-19 18:56:53

Tak. dlouho jsem nepsal protože se stále makalo na opravě. Jen podotýkám, že provoz na plyn je v pohod. problém je s benzínem.

Takže se do toho opřely kluci servisující LPG i Klasiku. Žádní amatéři. Laborovali dlouhou dobu. Bylo to u nich několikrát. Pak už jsem to finančně vzdal.

Diagnostika ukázala pár blbostí ale jinak nic. Systém LPG je 100%. Na benzínovou větev dočasně dali regulátor paliva který tlačil 4 bar. ale stále nic. Teď už stačí vyzkoušet jinou klapku a pak konec. Nemáte někdo klapku na odskoušení? Dík

2015-10-20 18:47:04

Jaký máš systém LPG?, máš emulátor lambdy?, máš na sání protizášlehové klapky? nafoť sání a jak je napojeno LPG a potenciometr škrtící klapky.

Typuju závadu v kabeláži souvisejícím s připojení lambda sondy (přívod se při instalaci přestřihuje a tahá do jednotky LPG, podobné je to i u potenciometru škrtící klapky. I malé přechodové odpory na přidaných spojích (oxidace a mechanické namáhání) posunou hodnotu signálu pro ŘJ motoru. Na diagnostice obvykle při provozu na LPG vyběhne chyba lambda sondy + další související hlášky. Některé ŘJ motoru na to reagují neustálým upravováním hodnot bohatosti směsi po celou dobu jízdy na LPG. Až zastavíš a chceš znovu nastartovat na benzín, nastane problém. Některé auta se s tím nesrovnají (např. i Felícia) a proto byly vymyšleny náhražky signálů). Jako perličku uvedu, že u některých novějších aut i při jízdě na LPG odečítá palubní počítač palivo (benzín), protože se to počítá i podle ujetých km. Po vypnutí zapalování se to zase srovná.

Nevím co všechno si u tvého auta vymaže ŘJ z paměti při odpojení baterie, ale zkusil bych projet se na LPG do zahřátí motoru. Potom zastavit a odpojit baterii pro vymazání ŘJ (cca 10minut nebo podle příručky). Následně připojit a nastartovat na benzín. Napiš jak to dopadlo. Pozor na zakódování rádia apod. .

A ještě poznámka k předchozím příspěvkům:

K tomu Hallovu senzoru uvedenému v prvním dotazu. Pokud se motor netočí, H-senzor nedává pulsy a některá diag. nebo technik (dle kvalifikace) to vidí jako závadu.

Chybné složení výfukových plynů ukazuje zase na lambdu a věci které s ní souvisí, případně na potenciometr škrtící klapky a váhu vzduchu.


Odpovědět

1  2