Fórum - Téma


2.2 16v (LPG) za studena na benzín nedrží otáčky


Fórum Omega B 2.2 16v (LPG) za studena na benzín nedrží otáčky

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2014-08-12 17:57:12

Začalo to postupně. Nejprve auto nedrželo otáčky za studena na benzín. Jakmile se zahřálo vše ok. Jen tu a tam jelo jakoby na tři válce ale jen chvilku. Připisoval jsem to příliš rychlému přepínání z benzínu na plyn. Najednou auto ztratilo výkon, a jízda jako na tři válce už byla stála. Následoval okamžitý servis na Oply u nás v Olomouci. Ne autorizovaný ale údajně velice odborný. Následovalo asi tohle:

1. Výměna Halova snímače - no dejme tomu to by vysvětlovalo nekorektní chod motoru připomínající chod na tři válce.

2. Výměna jednotky motoru. Je pravda, že některé hlášky na palubě byly zmatené a palivové čerpadlo odmítalo podávat, i když bylo ok.. To jsem vyřešil přivedení plusu z pojistkové skříně.

V této fázi auto už jede ale opět nedrží otáčky na benzín za studena. Start na plyn za studena OK.

3. Výměna palivového čerpadla - Údajně netlačilo jak mělo. Ale proč ho měnil i z košem čerpadla to jsem nepochopil.

Dále provedli: kontrolu rozvodů, vstřiků a kompletního palivového vedení a krokového motorku.

4. Auto už jsem potřeboval, tak jsem si ho vyzvedl i za cenu špatných startů. Dle rady automechanika jsem vyměnil poslední součástku která stoprocentně závadu odstraní a to regulátor tlaku paliva. Koupil jsem náhradu dle win. ale světe div se závada opět přetrvává. Podle informací mechanika je náhrada špatně vyrobená a je to univerzální díl na několik modelů. Dle informací mechanika je pouze tento motor (Y 22 XE) tlakován palivem na 3,6 bar. Při údajném zaškrcení zpátečky do nádrže motor naskočí ihned i za studena. Mě se to ale nepovedlo.

5. Nákup originálního dílu - ten by měl být už definitivním řešení. Ha ha . Stále nic.

Celkem mě to stálo balík. To že mi Opel asi nic nevrátí a v obchodě s druhovýrobou taky ne, nemusím rozvádět. Já osobně mám neutuchající pocit že je něco ze škrtící klapkou. Ta dle ujištění mechanika je ok. Tento text neslouží k pošpinění práce mechanika ale k řešení problému. Problematiku jsem popsal podrobně proto, aby člověk který mi může pomoci měl co nejvíce informací.

Děkuji za jakoukoli LOGICKOU radu co to může být.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-12 20:09:46

alamat: Snímač teploty motoru pro ECU, z jeho údajů jede "sytičový" režim za studena. Jestli je vadné, měla by se občas rozsvěcet kontrolka autíčka v trojůhelníku s klíčem....... Jinak krkový motorek volnoběhu tento motor už nemá, má elektronický plyn (bez lanka) a celou škrtící klapku ovládá ECU dle povelu ze snímače pedálu plynu..........

Jednoduchá věc je auto projít diagnostikou a určo se závada najde....

2014-08-13 17:13:08

Děkuji za reakci. Kontrolka autíčka se nerožíná, zato se rožíná čerpadélko v oranžoém poli. Na diagnostice nic.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-13 17:27:00

alamat: Hm, čerpadélko v oranžovém poli a na diag. nic?? To je mi nějaké divné, buď vyměnit diagnostiku za Op-com nebo Tech 2, a nejlépe rovnou vyměnit diagnostiku i s obsluhou..... Nic ve zlém, jestli jste diagnostikoval sám..... Ta kontrolka nesvítí sama od sebe, něco nedělá co by mělo, jde o přípravu směsi paliva, to podstatné. Může habrovat více komponentů a vyměňovat je postupně leze dost do peněz, což už víte. (lambdy, egr, váha vzduchu, zapalovací lišta, čidlo teploty motoru, vstřikovače, atd...)

2014-08-14 15:48:15

Kontrolka svítila již před opravou. Chyba byla v oblasti chybného složení výfukových plynů. Kod si nepamatuji. Připisoval jsem to dírou ve výfuku. Údajně auto bylo na Op comu i na osciloskopu. No uvidím. V pondělí jdeme na druhé kolo.

2014-08-29 10:27:25

Zdravím, koukám že tento podobný problém má více majitelů s OC 2.2 16V. Sám to řeším minimálně rok a půl spíše již 2 roky, a problém stále přetrvává. Psal jsem si o tomto problému také s kolegou z okolí Hradecka, který měl (má) to samé. Zajímavé je, že všichni s těmito problémy máme v autě LPG přitom při jízdě se zahřátým motor nemám nejmenšího problému. Pouze špatný chod motoru při volnoběhu se studeným motorem, po mírném ohřátí je všechno v pořádku. V rychlosti vypíši co jsem všechno vyměnil: váha vzduchu, škrtící klapka, teplotní čidlo, několikrát svíčky, regulátor paliva, palivové čerpadlo, 1. lambda, celý motor byl rozebrán, nové pístní kroužky, hlava po repasy, nové těsnění van, sání, výfuku, hlavy, nový výfuk od katu dozadu a určitě ještě něco dalšího na co jsem zapoměl. Už je vyměněno snad všechno, zbývá jen řídící jednotka motoru, 2. lambda a zapalovací lišta - tu jsem již měnil před 30000, tak že by znovu odešla, dále vstřiky případně jestli někde nesaje falešný vzduch. Na jednom vstřiku jsem našel skříplé těsnění ale problém přetrval. Diagnostika je bez chyb. Mám poměrně dost najeto 313000 km takže motor již nějaké ty opravy potřeboval, především teda kroužky - spotřeba oleje 1l na 1000km. Po těch všech výměnách šla dolu výrazně spotřeba, motor má lepší chod a především o dost větší tah v nízkých otáčkách, aspoň pro něco to všechno bylo

2014-08-29 10:59:42

nebi007: "Zajímavé je, že všichni s těmito problémy máme v autě LPG..."

A co si asi tak myslíte, že je příčinou vašich problémů...?

P.S. Nevykládej(te) si to špatně, ale motor auta jako takový je (tu více, tu méně, jak který) s ohledem na svoji samu podstatu náchylný k problémům a pokud mu sami ještě přidáváte další extrabuřty ve snaze šetřit, kde se jen dá, nedivte se, že se potíže mohou objevit v míře dvojnásobné. Nejsem žádný chytrolín, budu jen tlumočit slova člověka, před jehož zkušenostmi a znalostmi z oblasti motorů a automobilů vůbec se mnozí sklánějí a jehož mám tu čest nazývat svým přítelem: Při provozu na LPG dochází v motoru v některých okamžicích spalovacího procesu k velmi vysokým teplotám a jelikož s nimi není při konstrukci motoru dopředu počítáno, nelze se následným problémům divit...

2014-08-29 11:10:55

Na druhou stranu si radši počkám tu minutku než se to prohřeje a pak jezdím za hubičku na LPG, než hned vyrazit a jezdit na drahý benzín Na LPG určitě nedám dopustit

2014-08-29 11:19:17

nebi007: " V rychlosti vypíši co jsem všechno vyměnil: váha vzduchu, škrtící klapka, teplotní čidlo, několikrát svíčky, regulátor paliva, palivové čerpadlo, 1. lambda, celý motor byl rozebrán, nové pístní kroužky, hlava po repasy, nové těsnění van, sání, výfuku, hlavy, nový výfuk od katu dozadu a určitě ještě něco dalšího na co jsem zapoměl. Už je vyměněno snad všechno, zbývá jen řídící jednotka motoru, 2. lambda a zapalovací lišta..."

Ano, provoz na LPG se zcela jednoznačně vyplatí... Ale jo, já to nikomu neberu a nevyvracím, každý ať si tankuje, co je mu libo...

2014-08-29 11:33:46

Za svojí omega éru jsem se svými omegami na LPG najel 140000 - 150000 km. Když ušetřím na kilometru min. 1 kč což je ve skutečnosti víc, mám úsporu hnedka 150 tiček. (auta jsme koupil již s namontovaným systémem LPG). Veškeré opravy si dělám sám a pokud jsem teď nasypal do opravy motoru který měl nalítáno 313000km 10000 max 15000kč tak to je nic, oproti jiným hrůzným číslům co lidi lepí za opravy motor typu 1.6HDI a podobných. Jedinou závadu, kterou zapříčinil plyn byl jednou jeden podpálený ventil. Osobně si myslím že lidi co pořád haní LPG jen závidí lidem jak úsporně jezdí

2014-08-29 13:14:29

nebi007: Nee, já LPG ani jiná alternativní paliva nehaním a každému přeju, ať si jezdí, na co chce, ale taky je nikomu nedoporučuju a prostě zastávám názor, že auto (motor) má jezdit na to, na co je zkonstruované... Nicméně takovéto a podobné debaty budou věčné, podobně jako blondýnky/brunety, benzín/nafta, Sparta/Slavia...

2014-08-30 17:06:14

Tak zpět k problému se studenými starty. Nevím kolik viny má na svědomí LPG když LPG FUNGUJE BEZVADNĚ JAK ZA STUDENA, TAK ZA TEPLA. Problém přetrvává v pohonu na benzín. Z přípručky má být tlak palivového čerpadla okolo 3.6 bar. a to za použití regulátoru tlaku prostě není. A to ani po namontování originálního výrobku od Opla. Mistři z Oplu míslo aby řešily konstrukční zajimavost prodávaného dílu, se spíš zajímají o to, kde jsem vzal podrobnou metodiku pro opravu tohoto vozidla. Vozidlo nejede korektně ani na benzín po zahřátí. Mírně škube a nemá výkon. Nebudu tu popisovat již dříve popsné, ale jakmile odstraním tento problém, budu se věnovat papaní oleje. Ta moje Oma papá 1.2L / 1000km. Takže nemoc tohoto motoru je také přítomná. Včera jsem se vrátil z Chorvatska, acesta zpět moc příjemná nebyla.

2014-09-02 12:57:47

ALAMAT: jaký máš tlak paliva na volnoběh? měřil jsem to a na volnoběh mám 3 bary. Po otočení klíčky to tlakuje na 3,2 - 3,4 po nastartování jsou ty 3 bary. Mám taky problém pouze na volnoběh při benzínu a od toho se odvíjí i horší starty, jak jede LPG tak bez nejmenšího problému. Přidání otáček povyskočí tlak chvilkově na 3,2 a pak klesne 3 bary. Zkoušel jsem pusou regulovat tlak paliva, potlakem jsem snižoval tlak paliva asi na 2,8 bar.

2014-09-02 18:52:18

No právě. Já mám hodnoty prý úplně totožné. Osobně jsem to nezkoušel ale mechanik došel k podobným hodnotám. Problém je, že v Opel TYSu je hodnota plnícího tlaku okolo 3,6 a to i po nastartování. Jenže když koupíš reguátor, tak ti reguluje na 3 bary. Když jsme zaškrtily zpátečku paliva tak to bylo lepší. Dnes jsem byl v Opelu vrátit regulátor. Tak jsem zvědav. Další cesta je obvolat vrakoviště a sehnat starší regulátor.

2014-09-02 22:59:47

V Tisu je udaný tlak palivového čerpadla 3,8 bar, ale nikde jsem se nedočetl jaký regulovaný tlak má být v liště. Třeba jsou správně pouze ty 3 bary.

2014-09-03 18:15:32

No samotný tlak čerpadla bez regulátoru je 6 bar. Tu hodnotu 3.8 co tam máš je regulovaný tlak za regulátorem. Teda myslím. Já jsem se do Tysu nedíval, protože to za mě udělal mechanik a tomu věřím. Teď je otázka co s tím

2014-09-11 19:33:08

Nazdar vespolek, píšu za gabku, aby vás neiritovalo, že se křivochcalka montuje do diagnostiky .

Ideální by bylo, jak už tady psala, mít screeny z jednotlivých motorizací.

Předpokládám, že hodnota množství nasávaného vzduchu byla u horní hranice... lambdy ukazovaly na chudou směs...

V TISu je chyb více, informace o tlaku paliva je zavádějící. Chce to víc informací z live dat.

2014-09-25 11:03:48

Tak u mě je problém vyřešen. Na vině byly špatně nastavené plynové korekce vstřiku. Studený motor pokud se neohřejí lambdy a nezačnou vysílat signály řídící jednotka motoru vstřikuje podle dlouhodobé korekce. Jelikož auto jezdí pořád na LPG a korekce LPG byly špatně nastaveny, dlouhodobé korekce ŘJ motoru byly vysoké a proto na benzín při úplně studeném motoru to dělalo problémy. Jakmile pracují lambdy začnou se vypočítávat krátkodobé korekce a ŘJ motoru si to již uhlídá sama.

2014-09-25 11:07:23

ALAMAT koupil jsem druhou OC 2.2 16V a zkoušel jsem Ti měřit ten tlak paliva. Na obou autech mi to vychází naprosto totožně. Při volnoběhu jsou 3 bary, pokud přidám prudce plyn zdvihne se to chvilkově na 3.2 a pak klesne 3.0 bar. Takže správný regulovaný tlak je ty 3.0 bary. Kdybys potřeboval další info tak dej vědět. S dvěma totožnými auty se dá perfektně laborovat :)

2014-09-28 14:43:16

No jakmile něco vyřeším, tak se ozvu. U mě zatím nic. Jakmile zaškrtím zpětný okruh tak vše ok. Příští měsíc porada z dalším mechanikem.


Odpovědět

1  2