Fórum - Téma


2.0dti Motor cuka


Fórum Zafira A 2.0dti Motor cuka

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Zafira A  |  Naše vozidla


1  2

2016-08-21 11:38:31

Dobrý mám taký menší problém že mi naftový motor cuká zazimna keď zošliapnem plyn chvíľu trhá motorom medzi 1700-1900 otáčkami potom sa roztočí ďalej robí to už roadne dlho výmena filtrov nepomôhla prečistenie egr tiež nie

2016-08-21 13:09:24

Moze ze vtreki alobo snimac otacok

2016-08-21 13:41:28

Snímač otáčok je nový ale je to čínska náhrada mám odtrhnutý snímač pravdepodobne oleja na vani zpredu ale z tým to nesúvisí

2016-08-21 13:50:32

Snímač otáčok je nový ale je to čínska náhrada mám odtrhnutý snímač pravdepodobne oleja na vani zpredu ale z tým to nesúvisí

2017-05-28 11:50:17

Prosím o radu .Mám podobný problém.Po ujetí cca 5 km mi začne vynechávat motor a pak chcípne.Rozsvítí se autíčko s klíčkem. Na diagnostice to hlásí porucha egr ventilu,poruch vstřikovacího čerpadla.Jelikož je tam egr pneumatický a je trvale uzavren,jelikož má asi vadnou membránu,předpokládám uzavření výfukových spalin.(ventil dosedá na plošku otvoru-ověřeno)Pokud poleju vodou víko elektroniky čerpadla,auto nastartuji,ujedu cca2km a auto opět škube a potom chcípne.elektroniku čerpadla jsem vyjmul a dal zkontrolovat známému a ten říká,že se zdá být vše OK.Nevíte co s tím?

2017-05-28 19:55:22

tomasek1349: Napiš číslo chyby, té co se váže na čerpadlo. Tohle je příliš obecné.

EGR má "asi" vadnou membránu. Tohle snad můžeš zjistit za půl minuty na 100% ne?

I kdyby zůstal otevřený, což nehrozí (skoro), pak pojedeš. Ale nenastartuješ.

Jednotka je vadná, počkám ještě, co napíšeš za kód chyby. To že známý říká, asi je to dobré....viděl to pod mikroskopem? Teoreticky utržený nějaký chladič...to už ale fakt jen spekuluju. Hlavně to číslo!!

 DaveX
David Suchna
2017-05-28 22:18:03

tomasek1349: přikláním se k alzafirovi, bude to jednotkou tyhle čerpadla to tak dělají. Většinou bývá špatný tranzistor.

Instrukcja naprawy sterownik pompy wtryskowej Bosch vp44 wymiana tranzystora IRLR3705Z HD  |  Více info

2017-05-29 08:03:11

Výstup z jednotky je v pořádku,nedají se však ohřát jednotlivé součéstky na desce,jelikož je na plošňáku nějaký gel.Ten borec,co to měří spravuje i řídící jednotky motorů atp.takže to není žádný šmoula.Kody sem hodím až večer.

2017-05-29 08:20:22

Jinak,pokud by byl vadný tranzistor,tak na výstupu nebude žádný signál.Membrána na EGRU je vadná.Potřebuji vědět,jestli ta děravá membrána by mohla mýt vliv na sací potrubí,že by motor vynechával(po zahřátí).Jsem v pracovní neschopnosti pár měsíců,takže nemám peníze nazbyt,jinak bych už měnilEGR atd.Zatím děkuji za každý poznatek.

2017-05-29 08:45:20

tomasek1349: EGR rozhodně nezpůsobí cukaturu.

Ale zcela jistě způsobí nouzový režim.. Jestli je membrána děravá, pak i únik podtlaku způsobí špatnou, ne-li zcela žádnou regulaci turba. Auto prakticky nejede, i kdyby zrovna nebyl aktivní nouzový režim.

EGR můžeš nahradit emulátorem. Levnější a už se sání nezanáší karbonem. To má ovšem čas, nejdřív jednotka motoru nebo čerpadla.

2017-05-29 08:56:38

Tak mi přišly chyby:P0725..P0400..P1651..P1630..P1220..Do nouzáku mi to také spadlo,to bylo poprvé,jako porucha.Po chvíli se auto opět rozjelo.Teprve potom to už jenom cukalo.

 DaveX
David Suchna
2017-05-29 09:29:37

tomasek1349: tranzistor se chová do určité teploty stejně, ale s narůstající teplotou, když už je trandak načatý tak prostě nefunguje. Hodně "opravářů" to řeší tak, že ho podmaznou teplovodivou pastou, tím ho navážou na kostru jednotky, která ho do jisté míry chladí, je to jen dočasné řešení problému, než odejde úplně, třeba na prodej to tak ojebavaji. Další možná příčina toho ohřívání může být fakt že se vydírá čerpadlo, třeba v důsledku netěsnosti vstřiků (poznáš to tak, že z přepadů vstřiků jde olej). Čerpadlo se nadměrně ohřeje, teplota se přenese na jednotku a stojíš. Dokud ji neochladis, nejedeš. Jsou to jen obecné tipy které se stávají, držím ti palce aby tomu bylo jinak. A v tom egru určitě chyba nebude.

 DaveX
David Suchna
2017-05-29 09:36:02

tomasek1349:

P0725 - Otáčky motoru, vstupní obvod

P0400 - Recirkulace výfukových plynů Flow Závada

P1651 - Ventilátor 1 relé, řídicí obvod

P1630 - proti krádeži Naučte aktivním režimu

P1220 - polohy škrticí klapky (TP) Snímač 2 obvodu

2017-05-29 09:50:09

davex: Ten borec spravoval radiolokátory pro letiště,takže tomu opravdu rozumí.A dokáže spravit cokoli.Jenom nemá čas.Jako každý dobrý manik.

2017-05-29 10:25:58

tomasek1349: P1651 je chyba CAN sběrny, P1630 dávkování paliva, P1220 vstřikování paliva v nesprávný čas nebo nízký tlak paliva. Vše je záležitostí čerpadla a kritické chyby!!

P0725 snímač klikovky.

Koukni na asra-g forum, v sekci motory-nafta- najdeš vlákno VP44, tak se dočteš vše potřebné.

P0400 je momentálně nezajímavá chyba EGRu.

2017-05-29 10:51:47

alzafir: Sedím u počítače už pátý den a procházím všechna fora , kde se vyskytuje VP44 a mám z toho maglais v hlavě.Tuto moji konkrátní závadu jsem nikde nenašel.Všechny ty chyby musí mít vzájemnou souvislost , ze které by mi někdo mohl vydedukovat kde začít.Jinak děkuji.

2017-05-29 11:07:03

tomasek1349: Můžou a nemusí mít závislost. Jednak jsi tu hodil jen čísla chyb, bez podkódů, což by až tak nevadilo, ono je to vcelku jedno. Ty chyby čerpadla jsou víc než jasné. A nedělej si iluze, že ti jednotka dokáže všechno poslat do reportu chyb. To bys po ní chtěl moc

Chyba EGRu s tím nesouvisí, tu odlož, chyba snímače otáček motoru, zde bych se v datech podíval na otáčky čerpadla a motoru, potorvnal je v grafu. I když motor nechytne, dost to napoví.

Ne vždy co vypadne jako chyba, je skutečně chyba. Třeba snímač otáček motoru, to mohlo vzniknout tak, že při nějakém výpadu otáček, zakuckání motoru, vznikne nesoulad mezi otáčkama čerpadla a kliky. A jednotka neví, co je špatně, "něco" vypočítá. A podle algoritmu to bude třeba jen snímač otáček, ale dost často s tím může vyskočit i snímač otáček čerpadla. A ani jedno nemusí být vadný snímač. Bohužel, může. Proto to chce data, data, data, vyhodnocovat.

U čerpadla, podle mě, není moc co dál zkoušet.

2017-05-29 12:52:22

alzafir: Zkusí zjistit další poddata a pak se ozvu.

2017-05-29 18:43:54

Tak mám jen toto:P0725-snimač otáček chybný signál

P0400 -recirkulace výfukových plynů odchylka regulace

P1651-seriové datová sběrnice CAN přerušení

P1630 elmag ventil množství paliva -vyměnit vstřikovací čerpadlo

P1220regulace počátku dodávky -odchylka regulace

Měřeno diagnostikou BOSH.Nic víc jsem z něho nedostal.

2017-05-29 22:13:17

tomasek1349: platí to, co už jsem psal. Čerpadlo KO. Elektronika.


Odpovědět

1  2