Fórum - Téma


2,0DTI 74 kW- ohřev, rozvody, "krouťák"


Fórum Zafira A 2,0DTI 74 kW- ohřev, rozvody, "krouťák"

Informace o modelu: Opel Zafira A



2007-09-10 10:58:29

Ahoj všem Mám zafiru 2,0 DTI 16V, 12/02. Vzhledem k tomu, že zafira je můj první opel a mám jí teprve 3 měsíce, nemám tolik zkušeností. Takže se chci zeptat:

je u tohoto motoru normální, že se dlouho ohřívá. Vím, že diesly mají velkou tepelnou účinnost, že vyrobené teplo hned spotřebují, ale u mého auta trvá poměrně dlouho, než se vůbec pohne ručička teploměru chladící kapaliny. Včera a předevčírem bylo asi 7-8 st. a motor se na provozní teplotu dle teploměru ohřál asi až po deseti kilometrech, což mi přijde docela dlouho. Ještě nemrzne... Má smysl v mrazech dávat před chladič nějakou dčku (karton, apod.)? Těch 10 km nebylo po městě. Auto topí celkem brzy a hodně. Teplý vzduch jde už i když je ovladač kohoutu topení v modrém poli. Termostat pravděpodobně vadný není. Je pravda, že tento motor má rozvodový bezúdržbový řetěz? Nerad bych, aby se "to potkalo." Jaká je hodnota točivého momentu? Na www.auto.cz, což považuji zaodborné webové stránky o autech píšou v nějakém článku, že krouťák je 230 Nm. Na těchto klubových stránkách a v manuálu je 205. Věřím samozřejmě manuálu, ale raději se ptám.

Díky za info. Míra

2007-09-11 20:20:29

cau, no abych pravdu rekl,tak to delaji nejspis vsechny tyto motory,mam ten samy akorat na vectre, kamos ma taky tento motor na vectre a je fakt ze nez se zvedne rucicka nahoru,tak to trva, jak me tak i kamosovi,ale jak pises ty topi to docela rychle.podle me je to v poho.muj nazor.mej se.

2007-09-11 21:12:45

Já mám v Omeze 2,5 DTI a mám tam na ohřev vody přídavný naftový topení.VW to maj zas vyřešený elektrickým.

2007-09-11 21:46:59

Ahoj! Děkuju za info. Míra S TDI zkušenosti mám, proto mě trochu zneklidňoval průběh a doba ohřevu DTI. je to tedy O.K. Míra

2007-12-01 16:24:38

Ahoj, pokud vás hoši trápí pomalu se nařívající motor, mrkněte se na termostat a ten malý otvor který je na odvzdušnění chladicího systému, je ho nutno uzavřít, (zacínovat, zaletovat, zanýtovat) nebo skrátka nějakým způsobem uzavřít. Za volnoběžných otáček přes ten otvor projde dost vody, aby se zpomalil narůst teploty motoru a pak při vyších otáčkách motoru proteče tímto otvorem velké množství vody, která v zimě dokáže znatelně ochladit motor. Tímto se dá zrychlit ohřev nejmíň o polovinu, né li více.Popřemýšlejte o tom . Zdenek

2007-12-01 17:22:17

A jaký otvor máš na mysli? Dneska jsou termostaty již bez těch otvorů,který asi myslíš.Případně přidej radu, jak potom budeš ovzdušnovat.

A pokud tam je, tak asi u ADAMA věděli proč to tam tak je. Jak by si řešil vysokou spotřebu benzínu? Přiškrtil bys přívod benzínu?

2007-12-01 17:55:27

Ahoj, bez otvoru asi nejsou,jak píšeš kvůli odvzdušnění. Pár jsem upravil a teplota lezla o moc rychleji nahoru než předtím. Je samozřemostí udělat na patřičném místě odvzdušnění, toto nechám na úvaze každého úpraváře. A pokud se jedná o spotřebu, tak tu se dá snížit různými způsoby. Ty jako řidič z povolání to určitě budeš vědět nejlíp. Zdenek

2007-12-01 18:35:34

Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že auto s klimou se zahřívá o mooooooc dýl než bez klimy!

2007-12-01 21:24:13

Ahoj Zdeňku! Moc díky za cennou radu.!! Ten otvor, o kterém píšeš, je přímo na termostatu? Měl bys prosím fottku nebo náčrt, kde termostat je? Řešení by to bylo. Přesně vystihuje průběh ohřevu chladící kapaliny mé zafiry. V popojíždějící koloně (při dopravních zácpách, apod.) teplota dle teploměru v přístrojovce dokonce klesá, místo aby rostla! Až když se kolona rozjede, nebo je prostor pro plynulou jízdu a roztočí se více vodní čerpadlo, tak teplota leze nahoru. Můžu ale říct, že při současných teplotách vzducu sotva motor ohřeju na provozní teplotu na úseku 20 km (zhruba 20 min. jízdy). Pravda, nejedu rychle, jedu předpisově, při sjezdu z kopců ale nevyřauju do neutrálu, motor nemá ale na těch 20 km velkou zátěž, kterou ale diesel potřebuje. Přesto se motor děsně pomalu ohřívá. Můj názor je, že to není příliš dobře, když motor pomalu dosahuje provozní teploty. Ale, jak se píše níže, u ADAMa snad věděli, proč to tak zkonstruovat. Např. motory TDI od VW mají navíc tři žhavičky, které podle teploty chladící kapaliny a nasávaného vzduchu dodatečně přihřívají chladící kapalinu. Toto řešení se mi zdá být lepší - motor se rychleji prohřeje, což vede k nižší spotřebě paliva a snad i k delší životnosti. nevím, nejsem konstruktér, ale laik a fanda do aut. Ještě jednou díky za dodatečné informace. Míra.

2007-12-04 21:14:48

No, mám letitlou Omegu A 2,4i (benzín) a že by se jí nějak chtělo jít do teploty, to taky moc ne. Ovšem běda, jak se zastaví, to potom rafička vypadá, jako kdyby sežrala balení Viagry...

2007-12-04 21:34:32

Ahoooj! Díky za příspěvek, hlavně jeho vtipná závěr. Opravdu mě pobavil!! Míra

2007-12-05 18:49:28

Jakou roli hraje přítomnost klimatiazce na průběh ohřevu chladící kapaliny? Míra


Odpovědět