Fórum - Téma


2.0 DTi 74kw nemá výkon


Fórum Vectra B 2.0 DTi 74kw nemá výkon

Informace o modelu: Opel Vectra B



2015-06-07 23:36:23

Ahoj ve spolek.. Mam dotaz k VB najeto cca 300 000km, motor 2.0 DTi 74kw ( konkrétněji motor X20DTH ). auto ztrácí výkon od cca 2500ot, po rovině to není tak citelné ale třeba do kopce cítím "kolísání" výkonu... Nevím jak to popsat, jednoduše řečeno jakoby houpání výkonu jede/nejede.... na počítači jsem byl, v paměti závad jsme nic nenašli, hadice od turba zkontrolovány, podlak. regulace turba funguje, mám odpojený podtlak k EGRu + zaslepena hadička u ovládacího ventilu EGRu.

Někdo mi říkal že by to mohlo být čerpadlo, ale chci se zeptat ještě tady, třeba bude někdo znalý tohoto problému..

Moc díky všem za rady a nápady.

2015-06-08 08:54:44

Co vim tak standartne ten egr odpojit nejde takze bych ho vycistil a uved v puvodni stav

Co palivovej filtr jak ho tam mas dlouho?

2015-06-08 09:00:39

Další co se vrtá v autě a ví o tom kuloví :DDD

2015-06-08 09:24:42

Když EGR podtlak zapojím tak je to skoro ještě horší. .

Jinak palivový filtr budu dávat nový dnes, a sáni a věci okolo EGRu jsou čištěné tak půl roku zpátky

K tomu zaslepení podtlaku - tuhle radu jsem dostal od kluka který to tak měl taky + Chip a jezdilo mu to bez problémů.

Napsal jsem to hlavně kvůli sdělení problému, tak me za to Prosím nemusíte hned kamenovat názory "další který se v tom vrta a nic o tom neví" :-/

2015-06-08 10:26:41

U tohoto motoru ( a u všech dalších DTi ) nelze zasplepit EGR jen tak , odpojením čehokoli. Jednotka si to zjistí a pak se snaží dělat různé korekce. Bez problému lze odstavit EGR pouze se zapojením sumulátoru , který nalže jednotce hodnoty egru + tlaku v sacím potrubí a dalších věcí.

Říkáš že kolega ho má taky zaslepený , ale že má také ještě chip , otázka je co vše mu na tom chipu "zmrvili" aby tento problém "očůrali" .

U těhto motorů je celkem velmi problematický rozvod podtlaků , kdy není uplně jednoduché najít původce problému. To chce velmi znalého mechanika , nejlépe někoho kdo se přímo specializuje na oply.

Čerpadlo je vetšinou až poslední problém a to často totální stopka pro motor ( s vadným čepadlem motor nejde vůbec ).

To že diagnostika nic neukazuje je nesmysl , ta ukazuje vždy. Věc druhá je ten co sedí za PC , ten musí vědět co hledat a jaké mají být hodnoty. Nejlépe "natočit EKG" za jízdy , v režimu kdy se chyba projevuje.

Bohužel neznám nikoho z tvého okolí , Osvědčený mechanik je až v Plzni , nebo pán s kvalitními znalostmi ohledně diagnostiky v Praze.

2015-06-08 11:07:34

Dobře Takže přejdu rozvod podtlaku a připojím zpátky EGR a uvidíme co dál. Potom bych se tedy asi obrátil na někoho kdo by udělal diagnostiku za toho režimu kdy to zlobi.

2015-06-08 11:33:25

mach68: To bude nejlepší. Když natočíš diagnostikou hodnoty za jízdy, je možné to pak poslat zde někomu ( třeba Alzafirovi ) který ti je schopen říci kde by mohl být problém.

Podotýkám že diagnostiku by bylo pokudmožno vhodné použít přímo na Opely ( Op-com , aj. ) , různé koncernové uni diagnostiky často ukazují nesmysly nebo vůbec nejdou.

Ale měj na paměti , že tě můžeme nasměrovat , opravit ti to nedokážem , to už musíš sám , nebo pokud by tu byl z clubu někdo schopný a ochotný z okolí.

Ty podtlaky : Jen tak kontrola pohledem stačit asi nebude, zkus si někde půjčit manometr (absolutní) a změřit kolik dává vakuová pumpa.

2015-06-08 12:42:54

Pokusím se tedy něco zjistit a uvidíme.

Jinak ta diagnostika na ktere jsem byl je od DELPHI takže tady v tom případe netuším jestli kecá nebo ne.

Zmiňované " EGK" znamena konkrétně co, ať se mam od ceho odrazit při měřeni?

2015-06-08 12:45:06

A manometr zkusím sehnat a vývěvu změřit, kolik dokáže udělat. .

2015-06-08 12:50:08

mach68: Pokud Tonda psal "natočit", tož asi myslel EKG (elektrokardiograf) a jen přehodil písmenka - prostě (nechat) udělat diagnostiku live za chodu motoru a za přítomnosti (projevu) chyby a odpovídajícím diagnostickým přístrojem. Vyčtení paměti závad není diagnostika motoru...

2015-06-08 12:55:02

Tak nebudeme slovíčkařit. Obecně se říka diagnostika. Tak jsem z toho vycházel. .

Dobře zkusíme to tak jak píses.

A mám se zaměřit na nějaké konkrétní hodnoty něčeho

Ten projev toho auta mi prostě připadá takový jako ze ten motor nemá naftu

2015-06-08 13:36:15

Opraveno .

Hodnoty z diagnostiky ( soubor s daty ) pak dej semka , ty (ani já) stejně z těh hodnot nic nevyčteš , ale "kvalitnější" kluci odtud budou vědět. . poté je možno tě někam nasměrovat.

Add2: Po výměně fitru nafty je potřeba řádně odvzdušnit čerpadlo, za ŽÁDNÝCH okolností nestartovat nasucho nebo odvzdušňovat startováním nebo roztahováním

Je tu ( a nejen tu ) popsán přesný postup. Nejednosuší je to za pomocí balónku.

Admini ať vloží odkaz , já se tu vtom nebudu přehrabovat :)

2015-06-08 13:42:09

Děkuji Děkuji. Samozřejmě ze filtr Náplním balonkem o tom žádna. Balonek mam zakomponovaný na stalo na hadici. Pohřbít čerpadlo nemam v planu.

2015-06-08 13:47:11

Aha a balonek jsi tam dával ty ? nebo už tam byl ? To by svědčilo o tom, to auto trpělo padáním nafty ...

2015-06-08 14:02:27

Heled byl tam už při koupi. Takže nevím. Jinak Ted nafta nepadá. jinak filtr jsem vyměnil, EGR zpatky taky připojil, když už jsem byl u motoru tak jsem vyčistil i vahu vzduchu (je tam Bosch, žádná čína) a je to možná o malinko lepší.... ještě půjdu asi vyčistit ten samotný ventil.

mluvil jsem s kamarádem který má diag. a ptal se mě na které hodnoty se tedy zaměřit. (tlak turba, podtlaky......... )

2016-08-13 21:20:41

nevim odpojovat EGR je hloupost vaha vzduchu to vzdycki pozna co čidlo otaček ? mi to delala byvala vectra dal sem tam čidlo s 1.6 pač jine nebylo po ruce a uz jelo


Odpovědět