Fórum - Téma


133 tisíc km bez výměny oleje v motoru?


Fórum O článcích 133 tisíc km bez výměny oleje v motoru?



Diskuze o článku

133 tisíc km bez výměny oleje v motoru? Takhle to dopadne

Jak dopadl motor Audi TT 3.2 v6 vidíte na fotkách. Motor na vyhození, oprava už by se ani nevyplatila. Přijde Vám to neuvěřitelné? Majitel si asi spletl pojmy Longlife s Wholelife. Longlife oleje (s dlouhou životností) jsou poslední roky "in" a doporučují je i samotní výrobci automobilů (nevěřte jim to). Wholelife oleje zatím asi nikdo nevymyslel, ale v tomto případě to byl skutečně "doživotní ole...



2015-03-23 10:52:10

Oleje řady Mobil1 jsou skutečně špičkové produkty, ale reklamní video je opravdu hloupé. Hlavně že mají všichni ochranné brýle... Připomíná mi to nedávný rozhovor s majitelem firmy ONO panem Ondrou v nažehlených montérkách s názvem firmy v pořadu Černé ovce...

Použití motorových LL olejů možné je (tam, kde jejich užití výrobce auta povoluje), ale s nimi související dlouhé výměnné intervaly jdou proti životnosti motoru. Stále se prostě vyplatí dodržovat pravidlo starých mechaniků max. 15tis.km/1rok (u naftových motorů klidně méně) bez ohledu na použitý olej. A jak je správně napsáno - lepší "obyčejný" olej a kratší interval výměny (samosebou včetně filtru) než extrasuper náplň ponechaná v motoru příliš dlouho.

2015-03-23 10:55:22

colommbo: bože to jsou krásné fotečky, Jiříku

vlastta  
vlastimil
2015-03-23 11:32:07

.....hloupost nekdy opravdu nezna mezi.na to neni co rict

2015-03-23 11:34:29

vlastta: vlastíku dobré jsou také doživotní náplně, nikdo nepočítá s tím, že mi češi najezdíme s vozidlem klíďo milión km

vlastta  
vlastimil
2015-03-23 11:48:49

rendys: ahoj rendo.tohle je hloupost a lenost lidi.ze sou dnes auta vyrabena na 200-300tis nemusi kazdy vedet ale je prece logicky ze kady material (at uz pajsl motoru nebo olej) nevydrzi vecne

2015-03-23 15:53:45

Dovolím si odporovat!

Má současná VB 1,8 85kW nemá vyměněný olej přes 3 sezony, což dělá cca 60tis. A protože nemám moc rád když z toho něco teče a pak to smrdí do kabiny, byl jsem nucen na podzim přetěsnit ventilové víko. Ten hegeš co byl v tomto TT jsem tam fakt neměl a ani náznak toho že by se tam něco takového snažilo tvořit.

Jediné co měním je jednou ročně olejový filtr. Auto s pravidelnými výměnami 15W40 bralo 1l/1000km, nyní dolívám vyjetý z motorek kde se máchá v olejové lázni i spojka. A že do motorek příjde fajnový olej od Motorexu 10W50 a do druhé Motul 15W50, výměny po 5 tis. nebo po roce se opravdu snažím dodržovat.

Aćkoliv bych čekal že motor půjde do kytek daleko dřív protože jak mne všichni automechanici řekli, olej do motorky nebude mazat jak má a kdesi cosi, jenže spotřeba oleje klesla na cca 0,5L/1000km, a motor? Ten se pořád točí a točí

Nechci tím podtrhávat tento článek, protože moje VB je prostě domlácená a je na odpis, tak zkouším co prostě holka dá na tom motoru při vidláckým zacházení a protože je na cestě jiná pěkná, udělaná můžu si to dovolit. Ale začínám věřit že není olej jako olej (měnší spotřeba oleje).

A pokud chci snížit opotřebení a samozřejmě tím zvýšit životnost motoru budu měnit olej v pravidelných intervalech. Ale je určitě zbytečné aby to úzkostlivě každej dělal (jako třeba můj kolega) přesně po 15tis. km. Motoru se nic moc nestane jestli olej přejede o 2-3tis.

Mluvím za motory s litinovými vložkami, nemohu mluvit o motorech s nikasilovou či alusilovou povrchovou úpravou válců protože jsem nikdy takové nevlastnil (a pevně doufám že se mi bude dařit ještě nějakou dobu je nevlastnit).

PS.: prostě nevěřím že za ty kilometry do toho majitel nedolil ani kapku oleje a najelo to tolik. V článku už se nepíše co dolil, nebo jestli tam nenaházel 5 kilo vazelíny, tak přeci taky maže.

2015-03-23 16:11:02

battledragon: Že olej do motorek neumaže motor v autě je blbost. Akorát že tak úplně nejde jen o mazání jako takové, do hry vstupují i jiní činitelé, takže olej pro motocykly se spojkou v olejové lázni bude jinak aditivovaný než klasický automobilový olej. Ale umaže, to je fakt a tři tisíce km nad nějaký limit motor taky nezabije. Pokud do 15W40 dolíváš oleje řady xxW50, není divu, že se snížila spotřeba oleje, je to vcelku běžné a proto taky někteří pro snížení spotřeby oleje produkty s vyšším "letním" číslem používají (třeba já, Sunoco 5W50.) Ale jinak tě trošku nechápu - s repasí káry sis dal poměrně hodně poctivé práce a teď o autě píšeš jako o kusu na odpis, to mi prostě nějak neštymuje, myslel jsem si, že máš auto vymazlený. Že neměníš olej a jen doléváš nějaký vyjetý zbytky je tvoje věc, auto (motor) v naprosté většině případů vydrží mnohem víc, než by se člověk domníval, ale osobně to považuju za prasárnu.

bad64  
2015-03-23 16:15:17

Ty jo to je humus takovému řidiči bych urazil obě ruce a ještě mu rozbil hubu to je dobytek.

2015-03-23 16:53:52

colommbo:

Ale Colomboooooo, buď v klidu...

Moje současná VB má na tacho 320tkm a realita jako opravdová je jednou tolik podle diag. Tu co mám v profilu visí už půl roku u lakýrníka a snad během 14dnů by měla jet zpátky domů a hurá na strojení!

Důvod šílenosti kompletní generálky VB vznikla právě z toho důvodu že tu co mi dvakrát nabořily a jednou lehce Já políbil svodidla v zimě, je shnilá (a to jako fakt dost) ale jezdí. A tím že jezdí jsem měl prostor si udělat poctivě druhou. Olej neměním, rozvody jsem měnil komplet při koupi a ta věc každý ráno odveze moji prdel do práce a zpět. A to jezdí na LPG kde mne všichni odborníci řekli max. 100 000 km , pak křivý palice, začne se to kompletně srát...

Věru mám na ní svých 120 000 km a s každým nastartováním mě to auto přesvědčuje že neslabší stránkou je antikorozní ochrana kastle již z výroby. Proto to trápení přes celou zimu. Můj cíl není moderní auto a 200kw pod kapotou (na to mám motorku) ale spolehlivý držák který mě bez poruchy denně odveze prdel za rozumný koruny, a spotřební matroš jako jsou filtry destičky, kotouče jsou dneska tohle starý auto za směšný peníze...

Abych to uzavřel, to víš že na té druhé budu měnit filtry a olej pravidelně. Ale po zkušenostech s mojí současnou vděčnou vránou, to fakt nebudu dělat co 15k km, ale po sezoně na jaře při svejch průměrnejch 20k km za rok a nebudu vyděšeně prohlížet motor jestli náhodou neutrpěl psychickou újmu, protože vím...

2015-03-23 17:02:19

Vidíš a čteš to Jiří? Já se radši zdržím komentáře.

2015-03-23 17:54:06

battledragon: Už je mi to jasnější, dík!

2015-03-23 19:14:58

battledragon: Chceš auto, které bude dlouho a kvalitně soužit a je líto dát o 500 korun a hodinu práce ročně víc, aby si vyměnil olej... tohle nechápu.

Zpět k tématu. Měly by si toho všimnout automobilky a dávat do nových vozů doživotní olejové náplně A nějak ten motor zadělat, aby to češi nechtěli měnit... a po 100 tisících prostě vyměnit celej motor s náplní

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-23 19:20:16

m.artty: Kdyby jsi věděl, jak jsi blízko........... Nové generace TSI se zalitou vložkou válce a síle 1mm v hliníkovém bloku.... Proběh LL olejů na 70 tisíc či 3 roky atd....... Hlava mi to nebere, kam se to řítí. To když jsem koukal na motor v Čezově Jeepu, tak jsem si říkal, ještě to není tak v prd když toto jezdí po našich silnicích....

2015-03-23 19:56:21

m.artty: bylo by dobré aby jsis přečetl vše od začátku, pomalu a pozorně... hlavně v klidu než zase něco vyplodíš.

2015-03-23 20:00:31

battledragon: Já jsem si to přečetl, ale prostě tomuhle "šetření" nefandím... ale každého auto, každého rozhodnutí.


Odpovědět