Fórum - Téma


1.7TD hlava válců


Fórum Astra F 1.7TD hlava válců

Informace o modelu: Opel Astra F



2014-12-24 16:12:17

Ahoj všici. Někteří, co budou číst už vědí o co go, psal jsem o tom v chatu ale..... Jedná se o to, že nějaký chytrák zavařil 3 vodní kanálky v hlavě mě z neznámého důvodu. Ty kanálky se nacházejí u spalovacích komůrek, kde jsou zvláště potřeba.. No a tak řeším problém, kudy vyfrézovat v hlavě dodatečnou cestu a napadlo mě protáhnout je od krajního kanálku přes zavařené okolo komůrek ke kanálku na druhém konci hlavy. Samozřejmě bez nutnosti jakkoli měnit těsnění, i když tolik práce by to zas nebylo. Z fotek pochopíte.... Teď tedy nastávají 2 zásadní otázky... Odkud kam voda proudí a zda těmito vytvořenými kanálky bude proudit voda? teoreticky, kdyby voda proudila z bloku do hlavy těmi trojúhelníčkovými kanálky mezi písty, tak by to bylo dobré.... ale co v opačném případě? Kanálky v hlavě, ze kterých chci cestu začít a také skončit jsou v hlavě spojeny mezi vedením dříků ventil skrz naskrz. Podle mě jde voda ze strany hlavy velkým kanálkem z boku do hlavy, kde proudí na druhou stranu do obdélníkového kanálku a teče do bloku. jak to vidíte vy?

2014-12-24 22:30:23

Ty hele ... osobne bych se na nejaky frezovani vyprd, mozna by bylo lepsi nekde po vrakacich sehnat hlavu anebo jestli ty zavareny dirky nejdou odvrtat -do neco jako puvodniho stavu.

Jinak co jsem pochopil proudeni vody v motoru, tak se to hrne ve vetsine pripadu blokem nahoru a vlavou ven - proto je na hlavne hromada malejch direk a jenom par vetsich.

2014-12-25 10:33:04

to už bych měl ty hlavy 3 Tuta není má. Koupil jsem jí od nějakého maníka s tím, že je v pořádku ale po očištění jsem si všiml zavařených kanálků... Někdo psal, že takto zavařené kanálky jsou důkazem amatérské opravy, kdy hlava začne někde tlakovat. Kdybych je odvrtal, byla by tu velká šance, že začne tlakovat zas a hlava bude nepoužitelná úplně, takhle je alespoň možnost, že bude fungovat ještě lépe, než před tím, když zefektivním chlazení u předkomůrek. Všichni to prosím berte tak, že já se nepokouším sestavit motor podle původní předlohy. Snažím se ten základní nějakým způsobem upravit.

2014-12-25 11:39:54

To jsem pochopil, ale je tu problem s naslednou pevnosti hlavy, kdyz ji z odfrezujes kanalek na dosedaci plose - tak nejak pocitam, ze tenkrat kdyz tu hlavu nekdo pocital, tak fakt nepocital s tim, ze ten motor bude nekdy davat vic jak 80kW a podle toho je to navrhnuty, hlavne tloustky sten a nezapomen, je to hlinik ... ten zrovna moc pevnosti nepobral.

Mam jenom strach, kdyz ji uberes prave ten kanalek namalovanej modre (aby mel smysl min rozmery prurezu by mely byt aspon 4 x 4 mm - coz uz je dost kdyz tloustka "nosne" steny se pohybuje okolo 10-12 mm, okolo kanalu/komurek jenom 5-8 mm, vic materialu to nema) a pak ji dotahnes podle predpisu (min dotahnout nemuzes - nebude to tesnit) k bloku tak se to cely zkrouti - nebo to taky muze prasknout!. Dal je problem s dotesnenim - co vim, tak tyhle motory uz meli celokovove tesneni pod hlavou (da se sehnat z klingeritu, ale to stoji za hovno) - je tu velka sance, ze ta voda vedena mezi hlavou a tesnenim bude utikat kam se ji zachce. A ten zazracnej modrej tmel asi moc nepomuze ...

Ale je tady otazka - ta hlava mela/ma zavarene nekrere kanalky a netlakuje ... kdyz netlakuje, ma to cenu do toho vubec stourat?

A co se tyce upravy chlazeni - neni nic lepsiho nez dat vetsi chladic a klidne i dve sahary vedle sebe ... myslim ze by se to tam vlezlo (pod kapotu).

2014-12-25 17:01:56

beawer: No myslím si, že by stačil při tom tlaku v okruhu i malý kanálek... ten nebude hlavní ale vedlejší, takže ten tlak se rozdělí a v menším průřezu je rychlost proudění větší. Podle mě by to šlo ale já se snažím vyřešit ten problém, že ta hlava praská většinou u komůrek a tak jsem tam chtěl zefektivnit to chlazení no... Jinak mi o nic nejde. Bojím se, že když jsou zavařené ty 3 kanálky, že to nebude moc dobře chladit.... To s tím chladičem není špatný nápad.... teď by ale bylo potřeba sehnat termostat, který otevírá už při nižší teplotě, třeba při 60°, jinak větší chladič postrádá smysl...... Jde mi taky o to, aby se ten motor při delším záhulu nepřehříval.

2014-12-25 18:13:12

60°C je malo ... tech 89 - 90 bohate staci a motor je radsi, jde o to aby ten chladic byl schopen to udrzet i behem zateze - proto me napadly te dve sahary a vetsi chladic. Nezapomen ze kdyz mas chladici okruh pod tlakem tak bod varu je nad 100°C, takze bohate staci, kdyz tu vodu udrzis pod 98°C.

Takze kdyz bude sahara spinat pri cca 96 - 97 a termostat plne otevre pri 90 ... tak by to melo s velkym chladicem bohate stacit.

2014-12-25 23:17:22

beawer: to je hezké ale jde přeci o teplotu hlavy a právě u předkomůrek. Tam se totiž hlava nestačí uchladit, když voda bude mít 90°C a teď tomu dáš, tak ti ta teplota v té hlavě klidně může na těch 110° skočit, né- li navíc. Čemu by mohla vadit menší teplota vody?

2014-12-26 10:09:04

Jde o teplotni skoky, kdyz bude chladic schopen udrzet obeh na cca 60°C (coz je malo) a ted jak rikas tomu das za usi, tak to bude pomalu jako kdyz nalozis studenymu motoru. Tech 85 v obehu je opravdu minimum provozni teploty.

Mozna bych zauvazoval taky o teplomeru oleje ... casem.

2014-12-26 16:17:04

beawer: Na motoru, na kterém dělám jsem se definitivně rozhodl pro olejový chladič a pod olej. filtrem bude adaptér na teplotu a v adaptéru je i termostat, který otevírá okruh s chladičem při 80°C. Ale větší chladič vody už asi dopředu nenarvu.... Už tak je dost velký a když stojím frontu, teplota vyleze i kousek pod 100°C, což se mi zdá dost. Jediný další logický krok je udělat manuální spínání ventilátoru z kabiny.

2014-12-27 00:29:53

manuální spínač sahar je nesmysl. můžeš koupit spínače ventilátorů které spínají v teplotách které ti budou vyhovovat.

Proč to dělat složitě a ještě přecvakávat nějáké spínače při řízení...

PS: to ten motor nemá chladič oleje (neznám ten motor osobně) ? to se divím....Moje isuzu jej má...(vodní chlazení pod filtrem)

 Venca49  
Václav
2014-12-27 00:38:57

breathlless: To není chladič oleje,jako takový.Je to výměník teploty voda - olej.Navzájem se vymění teplota,možná,že i olej se trochu ochladí,protože bývá teplejší.

2014-12-27 09:58:45

venca49: Opět výměník, nebo-li chladič je totéž. Vím na co tam je a jakou má funkci. Ptal sem se ale jesli jej oplácký X17DTL motor má...

A olej se v první fázi od vody spíše ohřívá (což je dobře) a později chladí (voda 90 , olej 120) .

2014-12-27 10:29:50

motor X17DTL chladič oleje má (měl by mít ale spousta lidí ho demontovala z duvodu vysoke ceny dílu a jeho proreznutí. i já sám jsem ho měl na všech třech starých F demontován a nikdy nebyl s teplotou problém. řekl bych že je něco špatně.

2014-12-27 12:39:47

hansdob: chladič tam je, akorát nevím, v jakém je stavu a chtěl bych koupit nějaký větší. Je to čistě chladič oleje, není to výměník vedený s vodou.

Problém není s teplotou oleje, problém je s teplotou vody. Při delším stání v provozu ta teplota vyleze ke 100°C a když se pak rozjedu normálně, teplota během chvilky spadne zpět na 90°C.


Odpovědět