Fórum - Téma


1.7 TDS 60kw


Fórum Astra F 1.7 TDS 60kw

Informace o modelu: Opel Astra F

Diskuze o vozidlu

1996 Astra F 1.7 VIN: W0L000058V5036870

1 fotek  |  20 diskuzí

Výkon motoru 60 kW (82 PS) při 4400 ot./min. Točivý moment: 168 Nm (124 ft/lb) při 2400 ot./min. Maximální rychlost 170 km/h. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 686 ccm (103 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, X17DT.

Bezva koupě, lemy a prahy orezlé, přední čepy načaté, brzdy u konce ale motor SUPR !!

Cena ? 4tis.



2014-11-22 13:02:57

v kolika vám spíná turbo ? zdá se mi že je zátah ve 2500ot. je dost pozdě... je to normální ?

2014-11-22 17:12:45

ano je.

2014-11-22 19:57:17

A jak to poznám, že sepnulo turbo ? :) ... vysvětlit prosím pro něžné pohlaví ..

2014-11-22 20:14:08

alice.k: Je to zhruba okamžik, kdy chudák motor začne konečně trochu táhnout...

2014-11-26 21:13:33

Přidej naftu na čerpadle a přibrus naftový přidavač. Začne táhnou od 1800.

Venca49  
Václav
2014-11-26 21:26:40

hrdic: Opravdu dobrá rada ,přidat a ubrousit.To by šlo i jinak,ne?Ženská to určitě pochopí a udělá.

2014-11-27 00:33:12

Hrdlič , nic proti , ale ty vo koze a slečna zas o voze... Ona má jinej motor než ty

Ona má motor Isuzu X17DT a ty máš (P)Opelnici X17DTL To je uplně něco jiného, čerpadlo je zcela jiné ( má jinou hlavu přidavače - nejde ubrousit ! )

Takže se říště zdrž komentářů když si ani nejsi ochoten podívat se do specifikace.

Alice , neřeš to a jezdi , tohle je u tvého motoru uplně normální , lidi jsou dneska zblblý z VW ...

Ideální jízda s Isuzákem je od cca 1500 - 3000tis/ot. V případě potřeby točit do 4tis , výše to nemá smysl.

Nejduležitěší u tohohle motoru je stav a kvalita oleje , vzduchového filtru a správně nastavený počátek vstřiku a vůle na ventilech (vymezení podložkama)

2014-11-28 00:28:09

dobrý kluci jen jsem chtěl vědět jestli je to normální, sestra má ford focus 1.8tddi 66kw a taky jí to tlačilo pozdě, tak mi to ani tak nepříjde, ale co jsem se svezl 1.9 tdi 66kw příjde mi to jak mrtvé... nic víc.. :) čipovat ani jinak to kurvit nehodlám, jako přemisťovadlo do práce a zpět je to vynikající. A vlastně, lidi co chtěli do prahy a zpět 160km si vůbec neztěžovali .. a já, když jsem ušetřil 200kč už vůbec ne. Supr auto, supr motor. Díky .

2014-11-28 00:30:19

Proč to berete tak, že jsem po ní chtěl, aby to udělala? To jsem střelil tak bokem. Ale, když chce někdo psa bít, vždy najde si hůl.... Nevím, proč tolik podceňujete tento německý motor. Že třeba zrovna vám se rozpadl neznamená, že jsou to špatné kousky pořád. Jezdím denně se 4mi auty a nevyměnil bych je za mé. Někdo je tady zřejmě od toho, aby kritizoval druhé a hrál si, že snědl šalamounovo hovno. Někdo je tu od toho, aby to tady trošku žilo. Vím, jaký je rozdíl mezi motory Isuzu a německým x17dtl. Už jen kvůli jednoduchosti a možnosti si snadno přidat výkon ho mám rád. Nemůžu si stěžovat na to, jak jezdí, i když nějaké vady by se našly.... ale na kterém autě ne, že? A teď k věci. Napsat, že je to normální a doporučit jezdit s tím dál.... pokud jste automechanici, tak to bych si k vám auto nikdy nedal. Ale nevím, jak to u vás chodí, já jsem silnoproudař, ne mechanik. Nezdá se mi, že zátah turba v tak vysokých otáčkách je normální vzhledem k tomu, jak malé to turbo je právě proto, aby zabíralo už v menších otáčkách. Než jsem motor poladil, vím, že turbo spolehlivě zabralo už ve 2 tisících. Radit je těžké.... Může to být cokoliv z několika věcí.

2014-11-28 00:32:22

alice.k: Nejlépe to poznáš, podle mě, při zařazeném 3.stupni, otáčky 1tis/min šlápni na plyn a uvidíš jak motor jde do otáček, zpočátku to jde pomalu a když ucítíš zátah do sedačky, a uvidíš jak otáčky a rychlost rapidně stoupají , zabralo turbo... u našeho motoru pro tento pokus zvol dostatečnou rovinku

2014-11-28 00:33:01

A ještě bych dodal, že dotaz nebyl položen od Alice ale od Teuberpa.... Nereagoval jsem tedy na Aliččin komentář nýbrž na ten Teuberpovo.

2014-11-28 00:36:34

teuberp: No já bych to udělal jinak.... Nejspolehlivější je měřit tlak turba..... Takže rozdvojit hadičku, která vede ze sání do naftového přidavače a do kabiny si dát barometr.... Zjistíš si na kolik ti max. tlačí turbo a pak si můžeš zjistit, v kolika ti začíná spínat při různém převodovém stupni. U mého motoru je zátah cítit na 4tém převodovém stupni. 5tka jede taky dost pružně.... chtělo by to 6tku.

2014-11-28 00:40:16

hrdic: čus silnoproudař, jsem vyučenej mechanik, bohužel asi, většinou jsme dělali motory 1.9 TDI :) Na školní dílně jsme samo sebou netunili ani prd, jen opravy, ale co mě mistr učil, auto které má řídící jednotku jde snadněji našlapat než ty co to nemají. Ale člověk tomu musí rozumět. Jsem asi jeden z těch kterej nechce aby mu za každou cenu hulilo auto tak že by zamnou nebylo vidět a už vubec nechci ten trapný zvuk utrápeného turba při zařazení vyšší rychlosti do 2tis /min (POOOU) :D i když by to s mým turbem nešlo protože nemám nastavitelné lopatky :) jen jsem chtěl odpověď na to jestli je normální sepnutí turba NAPLNO ve 2,5tis.ot/min ... to, že začne něco málo foukat od 2tis/min. neberu na vědomí, do kopce to nemá učinnost. Tak proto. No nemělo to být téma pro hádku, ale jak říkáš s tou holí... je to tak :D

2014-11-28 00:44:47

jinak měřit taky nic nebudu, až mě to pořádně začne srát, turbo vyndám a vyčistím. Popřípadě seženu podobně staré třeba i větší a budu pokoušet štěstí, buď a nebo, ale to až bude tepleji abych popř. mohl jet do práce na kole :DD

2014-11-28 00:45:39

Tak jen pro zajímavost, já to sice poladěné mám ale že by mi to hulilo, to taky nemám. Stačí dobře nastavit naftu + plnění. Musí být ideální poměr. Nelíbí se mi odfuk turba nikdy jsem za tím nešel a ani nehodlám jít, i když auto čeká montáž právě variabilního turba. Ale věcí bude více, jako například větší chladič oleje s termostatem, náporový intercooler, turbo, nerezové svody a celý výfuk.

2014-11-28 01:01:11

hrdic: cooler tam mám :D a zjistil jsem to asi po půl roce ježdění, vůbec mě to auto nezajímalo z praxe a ze školy jsem byl naučený že Renault Opel Citroen Peugeot a Turbodiesly nešly dohromady, po nějaké době jsem zjistil že i přes mou těžkou nohu a trápení motoru stále jezdí stejně a úsporně jsem se začal zajímat a zjistil, že mám kvalitní motor a vlastně i štěstí. Tak jsem začal cpát penízky do údržby karoserie aby se nerozpadla, brzdy, vůle náprav a teď bych chtěl udělat dobře motoru. S autem jsem prošel technickou bez větších problémů a plánuju s ním ty dva roky projezdit . Jako že za těch 6-7 měsíců co ho mám jsem najezdil 8tis KM. Sám tomu nevěřím, v kupní smlouvě jsme opisovali tachometr při 181tis a dnes mám 189700km :)

2014-11-28 01:13:45

hrdic: spíš mi poraď ty světla, kdes koupil :) jsou pěkná

2014-11-28 09:33:36

Jasně , spletl sem se že neodpovídám teuberpovi... sry

Hrdlič , celkem si protiřečíš a opět radíš "trochu neobratně/neodborně".

Budeme se bavit o motoru Isuzu X17DT který mají oba víše... Konstrukce turba je obtoková a to turbo zas tak malé není. Bohužel motor nemá takové tlaky aby roztáčel turbo dříve. Vzhledem k tomu že tento motor má nejvědší kroutící moment právě kolem 2,5tis ot. je tam nárůst výkonu nejvědší (vyndejte turbo a jezdi bez něho a uvidíš - vyzkoušeno ). všecko pod 1500ot je mrtvola... Když vezmu svoje měření kde mám na tom samém motoru manometr tak vidím, že turbo začíná plnit někde kolem 2 tis ot cca 0,5baru a vrchol je cca 2600 tis ot/ kde je maximum turba 0,9 bar již při částečném otevření obtoku. Tak je to psáno i tech spec.

Pokud se budeme bavit o pocitové jízdě tak v normálním provozu se přetkal pohybuje mezi 0,4 - 0,7 bar. Teprv při zátěři se dostáváme na 0,9 bar. Při úsporné důchodcovské jízdě se dá jezdit vpodstatě i bez přetlaku (do 0,3 bar ).

Jako řidič začínáš turbo cítit právě někde kolem 0,6bar víše.

Toť moje poznatky za cca 2 roky ježdění s manometrem.

Čištění turba jak se tu tazatel teuberp zmínil je nesmysl již z konstrukce turba ( nic se nespíná , lopatky se nenastavují , jsou pevné ! )

To snad nemusím vám vyučenej vysvětlovat.

Co stím ? Jo jediná možnost jak to rozumě "poladit" je záměnou turba , buď za vhodný hybryd , nebo za variabilní , jak jsi správně podotknul Hrdliči. Následně doladi směs , stím samozřejmě souhlasím, přez to vlak nejede.

Trohu bych tě opravil Hrdliči ohledně měření , ty tu hadičku nemůžeš odpojit , musíš tam dát T-kus a pak na něj manometr , jinak bys přišel o dost výkonu... to ale asi víš , jen si to blbě napsal.

Další hovadina : Odfuk neboli pop-off. U motorů které nemájí škrtící klapku (vědšinou všechny starší nafty) je to uplný nesmysl ! žádné tlakové rozdíly se v sání nemůžou vytvořit a nemůže tedy nic brzdit turbo !

Shrnutí , pokud se budeme bavit o výchozím normální stavu , tak počátek plnění turba je v 2450ot/min. z toho moje doporučení "je to normální" a již to na internetu píšu lidem víc jak 4 roky ...

Znovu apeluji na zvláště vás vyučené mekániky , vyjadřujte se technicky správně a pokudmožno přesně (máte k tomu ty nejlepší předpoklady , vždyť jste z obobru ! ) , protože pak se množí dotazy laiků a debilizace národa na českém internetu roste...

Nejsem tu abych někoho srážel , nebo ho bil holí , jen nesnášim šíření bludů po internetu... pak jsou poradny plné blábolů a nesmyslů.

Tím bych to uzavřel , světla si hoši řešte v jiném tématu...

2014-11-28 13:48:29

Samozřejmě jsem myslel tu hadičku rozdvojit. Špatně jsem to napsal. Pak by to nedávkovalo naftu v závislosti na tlaku turba a do válců by šla chudá směs a nejelo by to. podle mě, jak jednoduše zvýšit zátah turba v menších otáčkách je zvednutí základní dávky nafty? Nebo se pletu?

2014-11-28 14:01:51

Asi ano , ale jen do určité mezní hodnoty. Sám sem stímto nelaboroval. Tak jednoduché to nebude, to by vyrobci nevymýšleli tak složitá jiná řešení... Pokud ovšem máš zkušenost , napiš o tom nějaký článek, rád si počtu co a jak jsi ladil a nastavoval.

A určitě nebudu jediný.

Taky jsem zvažoval přechod na variabilní turbo, ale nedostal sem se k žádnému za smysluplnou cenu. Teda konkrétní typ mám vybranej. Nicméně momentálně mam na ponku darované turbo z HDička , takže tam příde toto jakmile udělám příruby pro přechod na parohy a výfuk.


Odpovědět