Fórum - Téma


1,6 motor benzín...najednou není výkon


Fórum Astra H 1,6 motor benzín...najednou není výkon

Informace o modelu: Opel Astra H


1  2  3  4

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-17 09:50:40

anton: U Háčka to nedělej, bude žrát trávu z příkopů. V nižších otáčkách motoru je nahrazováno až 20% objemu nasávaného vzduchu právě exhalacemi přez tento ventil. Když tam nebudou přicházet, bude směs už moc bohatá....... Lze ho zaslepit za předpokladu úpravy SW řídící jednotky motoru - nebude tuto ekosračku využívat......

2014-12-17 11:58:20

breathlless: fakt vtipný,urážím snad já tebe blbe??

2014-12-17 12:00:20

kopejda: díky,nemám s tím zkušenost,jen občas čtu nějaké chytré články,ale raději se zeptám,než abych udělal nějakou blbost..

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-17 12:09:08

anton: On to Breathlless nemyslel zle, a už vůbec Tě nechtěl urazit, jen přirovnal funkci EGR k lidskému tělu.....

2014-12-17 12:40:30

Tak dobře,já jen,že se na netu občas setkám s tím,jak tady na forech se lidi konzultují,tak mně to naprudilo.

2014-12-17 12:44:34

Anton , sakra , koukám, že sem to napsal trochu dvojsečně , nemyslel sem tím samozřejmě tak že tu hadičku tam máš ty , myslel sem to opravdu schematicky pro představu co má za funkci EGR(AGR) . To se ti omlouvám

2014-12-17 12:50:05

kopejda: Lze ho zaslepit za předpokladu úpravy SW řídící jednotky motoru - nebude tuto ekosračku využívat......

A co přivést do egru normálně vzduch třeba Téčkem z odsávání vent víka ? To by mohlo fungovat i bez úpravy SW, ni ? Aspoň by ty srágoroviny tekli rovnou do válců...

2014-12-17 13:57:55

anton: A mimochodem, kolega Breathlless to vyjádřil naprosto pregnantně, přesně takhle totiž EGR funguje...

2014-12-17 18:35:17

Jo v pohodě,já to zase pochopil taky dvojsečně...je mi už jasné,že Egr moc motoru nepomáhá,jen možná trochu ovzduší...

2014-12-17 18:37:45

Jinak ten Egr dlé mého názoru spíš motoru škodí,ne???Zasírá to pak ze spalin ,které se vracejí zpátky do sání ...víc to karbonuje,ne?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-17 19:01:43

On tenhle motor spaluje chudou směs a právě v otáčkách využívaných v městském provozu valí egr naplno až 20% podílu zpět do sání, proto má malou spotřebu paliva (v kombinaci 5 až 7 litrů na 100km) ......ekologie, no. Napojit hadici z ventilového víka by asi šlo za předpokladu zaslepení propoje z víka pod škrtící klapku...... Ale podle mě to bude ještě horší, protože neprojde dostatečné množství vzduchu a síní by "vysávalo" vnitřní prostor motoru a strhávalo motorový olej do sání, což je horší než spálený exhalant z výfuku....

2014-12-17 19:20:10

Takže u některých aut to je lepší zaslepit,a u tohoto nechat.Koukal jsem na yotube,a jeden borec to zaslepil natvrdo a chválil si,jak mu to lítá...dle mně blbost..jak je tam počítač,který vyhodnocuje směs,tak to začne zlobit.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-17 19:24:56

anton: Tak vyzkoušet to můžeš co to udělá, vrátit do původního stavu to půjde taky....

2014-12-17 20:13:56

já vím,ale jezdí nádherně,měl to přede mnou někdo,kdo si toho auta vážil,tak to nechám být,jen sbírám rady,jak to auto šetřit co nejlépe...tedy pro manželku...když bude problém,poletím sem pro radu

Venca49  
Václav
2014-12-17 20:38:36

anton: Ono to není s tím zaslepením AGR ventilu tak jednoduché.To již tady psali kolegové.Vždy to ŘJ vyhodnotí jako chybu,v určitém režimu jízdy a rozsvítí se kontrolka.Někdo to řeší zalepením okénka kontrolky,nebo vyndáním žárovičky a pod.Pak je radost takovéto vozidlo opravovat,když je různě "upravené".Asi před sedmi léty,zaslepení AGR ventilu,umožnil výrobce u 1.8 motorů s tím,že byla přeprogramovaná i ŘJ motoru na to,že tento motor nemá AGR.To fungovalo bez problémů,ale jen u těchto motorů.Jinak nevěřím tomu,že by bez problému zaslepení fungovalo.Vždy je lepší ventil vyčistit,rozchodit a nechat.Novější typy nejdou čistit,tam je obrácený pohyb hřídelky s klapkou a většinou se u nich jedná o elektrickou závadu.Ta se mechanicky odstranit nedá.To jen na vysvětlenou.

2014-12-17 20:49:47

kopejda: "zaslepení propoje z víka pod škrtící klapku....."

Tady máš chybu ne ? , normálně je vývod PŘED škrtící kapku , tedy vpodstatě hned za fitr či váhu. Z toho plyne T-čko nezaslepovat.

Kdybys ho zaslepil tak by se ti při zavřeném EGR tvořil v hlavě přetlak.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-18 06:46:08

breathlless: Mám to správně, jde o Z16XEP, panáčku..... Nezapomeň, že jde o Astru H a tu znám jak své boty, kór 77kW

Ventiil EGR samotný byl po najetí 155 tisíc km relativně čistý a chodil lehce, horší to bylo na "druhé straně" - v EGR kanálech Twinportu, zacpané total... Vice se píše zde: http://www.danwens-techbl...radisch-an-p0171-gesetzt/

2014-12-18 08:28:17

kopejda: Koukal jsem na ten odkaz,kde se ucpávají ty kanálky.Nebylo by dobré to rozhodit a vyčistit?Určo to bude zadělaný.Je to hodně práce???Už jsi to dělal?

2014-12-18 09:47:07

Vpořádku , sem zas o chlup chytřejší

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-18 10:09:13

anton: Jestli auto jezdí normálně, vůbec bych to neřešil....... Demontáž = kupování nových těsnění..... Všechny šrouby jsou na torxní oříšky..... Jestli je auto línější a nejde správně za plynem v nižších otáčkách a rozsvěcí se kontrolka MIL, dle odkazu... Pak bych to vykuchal.....

Na videu je vidět ovládání klapek a kanály egru..... Pro představu...

MOV_0076.mp4

Z16xep-Twinport


Odpovědět

1  2  3  4