Fórum - Téma


1.3CDTI - hrozí rozsypání motoru...?


Fórum Corsa D 1.3CDTI - hrozí rozsypání motoru...?

Informace o modelu: Opel Corsa D



LN7
2015-12-26 11:19:56

Ahoj,

mám Opel Corsa 1.3 CDTI, 55 kW, r. 2006, najeto 120 tis.

Chci se zeptat, máte nějaké zkušenosti s tímto autem co se týče poruch motoru? Hodně lidí mě straší, že kolem 150 tis. najetých kilometrů se rozsype celý motor. Prohledala jsem různá fóra, ale nic jsem nenašla.

PS: budu ráda i za info, jaké nákladnější opravy mě čekají, co se na tomto typu nejčastěji dělá. (Teď mě čeká výměna pumpy a ložiska.)

Děkuji za všechny informace.

2015-12-26 12:00:56

ln7: Ahoj a veselé svátky. Já si myslím , že máš zbytečné obavy, pokud dodržuješ servisní režim, výměna oleje filtrů , neleješ tam nějakou pácovanou naftu, nemělo by se nic stát . Ale nejfundovaněji by ti odpověděli kluci: Venca49,Kopejda, nebo Colombo. To jsou mistři na Opel .

2015-12-26 12:40:37

ln7: Žádný mistr nejsem, o naftě toho vím ještě míň než o benzínu, ale jak už píše Petr, motor se nerozsype. Avšak pouze za předpokladu, že o něj budeš trochu pečovat, protože co bylo před tebou, už neovlivníš a mnohdy, bohužel, ani nenapravíš. Je to malý motůrek, sice dělá dojem, že se rád točí, ale nedávej mu příliš za uši (hlavně ne zastudena) a nechtěj po něm něco, co nezmůže, ač se bude snažit. Otáčky za jízdy udržuj lehce nad 2000/min., neboj se toho, klidně nižší kvalt a vyšší obrátky, určitě motor nepodtáčej, i když je to diesel. Motorový olej dávej podle toho, má-li motor DPF (pak ACEA C3) nebo nemá (v tom případě normální ACEA B3/B4) a měň jej max. po 10t.km (ono ho v motoru asi moc nebude a v naftových motorech olej trpí víc než v benzínových.) Pokud motor nespotřebovává olej, můžeš i klasický oplí GM Dexos2 5W30, je to dobrý olej a použitelný v naftě i v benzínu. Motor má sice rozvody řetězem, ale počítej s jejich kompletní výměnou a právě kolem 150t.km by to klidně mohlo přijít na pořad dne, tož se na to připrav.

Venca49  
Václav
2015-12-26 17:05:03

LN7: Také nejsem již pár let mistr,ale Jirka(Colommbo) má určitě pravdu.Já bych jen opakoval to,co napsal.Proto toto doporučuji dodržovat a budete jezdit dlouho i po 150000km.

LN7
2015-12-26 18:10:35

Děkuji za vyčerpávající informace, o autíčko se samozřejmě starám jak jen to jde, takže teď už se toho nebojím.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-26 19:28:00

ln7: Připojím se ke klukům a přeji ať Corsička slouží. Jen doporučím tankovat naftu pokud-možno bez biosložky (EuroOil) a používat celoročně aditiva. Optimální bude použít VIF. Dává se do nádrže před tankováním, nejenže v zimě zabraňuje tuhnutí nafty ale obstarává v čistotě celý palivový systém vozidla. Také pomáhá řešit biosložku když není nafta bez ní dostupná v okolí......

http://www.vif.cz/produkty/aditiva-do-nafty/

2015-12-26 19:44:08

ln7: Michalovo doporučení tankovat pokud možno naftu bez biosložky je správné stejně jako dodatečná aditivace paliva. Máš Corsu ročník 2006 a tedy předpokládám, že součástí výfuku bude už taky DPF, tož je třeba si o tom něco naštudovat a pak si toho hledět a podle toho jezdit.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-26 19:50:08

Tento malý motůrek zaplať bůh DPF nemá, jen oxidační katalyzátor...... Tak žádné sledování regenerací není potřeba.....Platí to pro obě varianty Y13DT tak Z13DT.....

2015-12-26 20:15:01

kopejda: Corsa D od října 2006 do června 2010 motor 1.3 CDTI 55kW Z13DTJ filtr pevných částic MÁ!

http://www.opel-infos.de/modelle/corsa_d5t.html

Z13DTJ

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 69,6

Hub (mm): 82,0

Volumen (cm³): 1248

Leistung (kW bei min-1): 55 / 4000

Drehmoment (Nm bei min-1): 170 / 1750 - 2500

Verdichtung: 17,6 : 1

Motormanagement: Magneti Marelli 6JO

Steuerung: Steuerkette

Abgasanlage: AGR, Katalysator, Partikelfilter

Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader

Verwendung: Combo C (F17+WR, F17+WR MTA), Corsa D (F17+WR), Meriva (F17+WR)

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-12-26 20:18:20

colommbo: A sákra, tož jsem koukal špatně..... Přiznám se, koukal jsem na Céčko.....

2015-12-26 20:22:08

kopejda: To se stane...

2015-12-26 20:43:47

LN7 no neříkal jsem to, to jsou páni mistři tu se opravují motory s jednou rukou no raději níc .

LN7
2015-12-26 22:57:37

Svatá pravda - páni se opravdu vyznají špičkově Ještě jednou díky

2015-12-27 09:53:54

Ale prdlačky... Co bylo napsáno, jsou obecně známá pravidla, k tomu není potřeba žádných extra znalostí. Jen stojí za to občas je připomenout...

2015-12-27 10:43:55

colommbo: no ženskou pěkným slovem nezarmoutíš no a slibem taky néé

2015-12-27 14:09:02

Zdravim mam taky 1,3cdti 55kw rok 06 a filtr pevnych castic nemam a nemel.Vymenil jsem vodni pumpu a kladky,drazkovy remen a alternator.Mam chip na 70 kw a jsem spokojeny a nevymenil bych.Retez pokud neni slyset,tak nevydim duvod ho menit.Mam najeto 170tisic km.Tak at slouzi.Radek

2015-12-27 15:10:50

Ahoj..pánové mají svatou pravdu,ničeho se neboj,klidně se ptej a nedej na strašidla..

2016-01-09 13:30:37

Já měnil řetěz, ozubené kolečka i napínák ve 165000km. Při starých rozvodech byl napínák řetězu skoro celý vytažený a řetěz byl o půl článku delší nežli nový.... Teď už mám nalítáno 203000km a vše v naprostém pořádku...

2016-01-09 15:25:31

cecilek: Richtig, komplet celé a je klid, i podle sluchu!

2016-01-10 10:14:20

Opravdu si jen šeptá.... Jsem moc spokojený s tímto motorem.... Dělal jsem jen vodní pumpu, všechny žhavičky a jednou zaseknutý EGR ventyl, který stačilo rozhýbat.....


Odpovědět