Fórum - Téma


1.3 cdti - tlakování palivového čerpadla


Fórum Astra H 1.3 cdti - tlakování palivového čerpadla

Informace o modelu: Opel Astra H

Diskuze o vozidlu

2006 Astra H

16 diskuzí

Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka.



2016-06-09 20:58:52

Ahoj,

moje závady jsou náhodné tak jako tato: Občas, tak 50 na 50 se stane, že nemohu nastartovat. Někdy palivové čerpadlo vpoho natlakuje systém (slyším jak běží a po cca 10 vteřinách vypne) a mohu nastartovat a jet bez problému. V tom horším případě buď čerpadlo nesepne vůbec a ihned začne blikat auto s klíčem a nebo běží jen pár vteřin a opět se rozbliká servis. V tu chvíli samozřejmě ECU vůbec nedovolí startovat. Pokud vypnu zapalování a opět zapnu, tak většinou zase čerpadlo jede ok. OPCOM nic zvláštního nepíše. Děkuji za Vaše názory

2016-06-10 09:59:13

Doplnění:

Je mi divné, že diagnostika nevypíše žádnou chybu, která by se týkala čerpadla nebo třeba nějakého tlakového spínače, když už bliká auto s klíčkem tak to je přeci závažná chyba.

Diagnostika hlásí akorát 161450 Nespravny klic transponderu, ale to tam bylo i předtím než se začal problém s čerpadlem objevovat. Imobilizer by teoreticky mohl odpojit čerpadlo, ale proč by to dělal tak náhodně? To by taky mohl udělat při jízdě a to se zatím nestalo. Co by se stalo kdyby se čerpadlo odstavilo za jízdy?

Na Peugeotském fóru jsem našel podobnou závadu, kde to nakonec bylo vadné relátko. Mezitím spekulovali na vadný komutátor čerpadla, což asi u mě hrozit doufám nebude (samovolně se předčasně vypne i když pár vteřin už tlakovalo).

2016-06-10 10:14:14

miki007: Už mě to napadlo včera... Nevím, jak přesně to funguje u tvé naftové Astry, ale pokud mi u mé (benzínové) Omči náááhodou při zapnutí zapalování začne blikat kontrolka elektroniky (oranžový symbol autíčka s klíčem), zasahuje imobilizer a motor pak buď vůbec nenaskočí nebo ano ale vzápětí zhasne. Opravdu velmi výjimečně se mi stává, že se mi takto projeví chybka někde na cestě čip v klíči - čtecí kroužek u spínačky - řídící jednotka imobilizeru, stačí vypnout zapalování a zkusit to znovu, pak už je vše v pořádku. A z vypnutí čerpadla za jízdy strach mít nemusíš - pokud je to opravdu imobilizer, tož ten hraje roli pouze a jen při startování, za jízdy spí.

2016-06-10 10:32:57

colommbo: Skvěle, děkuji ti za spolupráci. Takže z logiky věci vyplývá, že je problém někde okolo imobilizéru. Dobrá zpráva je, že pokud už jednou nastartuju, tak se čerpadlo díky "spícímu" imobilizéru nezastaví a auto pojede snad jak má . Jen tak do budoucna, chápu správně, že pokud kontrolka auta s klíčkem bliká, jedná se výhradně o chyby spojené s imobilizérem? A pokud svítí nepřerušovaně jedná se o jiný typ chyby?

Hezký den

2016-06-10 12:28:43

miki007: U benzínových motorů tomu tak je - blikání kontrolky signalizuje zásah imobilizeru. V případě naftových motorů si zas tak úplně jistý nejsem a dokonce jsem se možná někde setkal i s informací (názorem), že tato blikající kontrolka může signalizovat zanesený filtr pevných částic...


Odpovědět