Fórum - Detail zprávy / Odpověď


2011-11-22 21:04:21 Zapojení čidla vačky

Dobrý večer. Potřeboval bych nutně poradit a obracím se na vás tady ( forum sleduji už delší dobu ) s prosíkem a žádostí o tech.radu pokud se tu najde někdo ochotný kdo by mi pomohl. Doslova před pár dny jsem koupil dost zanedbanou Omegu B, 1996, X20XEV ( za 10.000,- ). Jak už cena napovídá není to nějaký extra kousek, je celá orezlá a kvetoucí, je to prostě auto do kterého zdá se nikdo nikdy neinvestoval víc než bylo fakticky nevyhnutelně nutný a mně jí bylo prostě líto . Dostala už za těch pár dní co jí mám ( 5 dní ) nové tlumiče, čepy řízení, všechny filtry ( palivový byl z roku 1998 ), olej, svíčky ( každá byla jiná jak výrobce tak typ ), kabely, těsnění pod víko ventilů ( protože si svíčky dávaly olejovou lázeň ) , rozvody + pumpu, silentboky na ramenou př+zad, destičky+kotouče+pakny, řemen na altík atd. Já mám prostě k autům takovej nějakej vztah, starám se o ně a na oplátku mi auto dobře slouží ( nehledě na bezpečnost ). Ale teď konečně už k problému. Při koupi NEsvítila kontrolka motoru. Jak sem dělal rozvody tak sem si zapomněl blbec docvaknout svorkovnici na váze vzduchu a po nastartování motoru a při kontrole jsem za ni zkusil vzít a ona se vycvakla,vypadla a auto zdechlo. Tak sem jí strčil zpátky, auto nastartoval a SVÍTILA kontrolka motoru ( ale motor šel normálně ). Vzal sem NTB+DIAG (OP-COM) a závada byla jak na váze ( jasný ) + navíc čidlo vačky. Při mazání chyb nešla vačka vymazat. Tak sem tam v tom asi 20minut seděl a zkoumal ze zvědavosti ostatní jednotky a potom už šla ta vačka normálně smazat. Supr. Jenže asi za půl hoďky sem to šel nastartovat znova a opět se rozvítila kontrolka motoru. Opět vačka. Tak jsem koupil čidlo ( HELLA ) ale závada přetrvávala, příznaky stejné. Po přečtení tady fóra + ostatních jsem usoudil že asi bude dobrý koupit originál. Tak jsem šel do Opla a koupil originál. Jenomže to nepomohlo. Tak sem šel po drátech a zjistil jsem, že 3pinová svorkovnice má sice všechny piny zapojené ( a dle rad tady + jinde i funkční ), ale kabel k čidlu má 3vodiče + nějakej "oplet" hned pod izolací. ( Přijde mi to podobný jako třeba koaxiál k TV ) a ten nikam nevede. Jen končí asi 3cm od svorkovnice ( na čidlo vačky). Podotýkám že to v tom místě bylo někým izolováno. A teď jsem se chtěl zeptat : Má to být někde zapojené nebo je to tak normální ?! ( Mně to nepřijde moc o.k. . Moc děkuji všem kdo mi poradí a příště už budu stručnější. Nemám rád když něco nefunguje tak jak má nedejbože když na mně svítí nějaká oranžová otravná kontrolka . Jo a ještě, nevím jak je to tady na foru s reklamou ale nevíte o nějakym slušnym vrakovišti Praha + okolí hlavně na věci z interiéru ? ( Obložení dveří, sedačky, clonítka proti sluníčku, volant a pod. ) . Díky a ať Vám autíčka hezky slouží . Jirka




Zpět do Diskuze (Fórum): Zapojení čidla vačky

Pouze pro online zalogované

Musíš se nejprve zalogovat pod svým uživatelským jménem (případně zdarma zaregistrovat, nejste-li ještě členem klubu).


Registrace nového uživatele
Login (Přihlášení)